ännu ett "eget" ordspråk

För ett tag sen skulle jag använda ordspråket "den som gräver en grop åt andra faller ofta själv däri". (stämmer va?)
Men jag kom inte ihåg hur de va, utan sa bara kort å gott "gräv inte en grop".
Vilket jag aldrig skulle ha gjort, jag har blivit mobbad hundra gånger om sen denna dag. Men de bjuder jag på.

Å nu tänkte jag bjuda på ännu ett ordspråk. Jag borde inte, men jag gör det för att roa er andra.

Jag pratade me Tobben å sa "du får visa vart de blå skåpet ska stå nånstans".
Han blev tyst nån sekund å sen började skratta. Jag hade visst slagit ihop två ordspråk denna gång.
"visa vart skåpet ska stå" å nått me "skita i de blå skåpet".

Jaja, jag e väl praktisk av naturen, varför säga två ordspåk när de kan bli ett? =)

// Miss Universum


Kommentarer
Postat av: Torsken

hihihii...förstår att toppen har kul med dig!

2009-05-02 @ 21:07:51
Postat av: Sandri

HAHAHAHAHAHa du är för rolig du!

2009-05-04 @ 22:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test