Fest hela dan.

Idag har jag varit på barnvälsignelse. Mitt första kusinbarn har döpts i Tvärreds missionkyrka.
Efteråt bjöds de på väldigt go mat å fika i morfars hus som ligger alldeles i närheten. Tyvärr lever inte morfar längre, men min morbror å moster har huset som fritidshus. Så där va de kalas, å de va ju uuunderbart väder. De va så skönt att kunna sitta ute i solen å umgås.
Jag fick även en stund själv me Theodor, han e så otroligt go. Jag tror han tyckte om mej, han grät ingenting. =)
De trodde ni aldrig va, att jag skulle kunna ta hand om en unge så bra. =P


Här sitter vi å gosar. =)

Jag blev påmind av en rolig sak idag som jag hade glömt bort. Min morfar hade ganska speciella idéer ibland. När mormor dog bytte han ut alla blommor till plastblommor. Och dessutom så satte han fast dom me cement i krukan, så dom skulle stå stadigt. Morfar jobbade som byggare/snickare å tyckte att cement va den bästa lösningen till de mesta. Å idag såg jag en cementblomma och kom då på detta roliga fenomen.


Snyggt va?!

Ikväll ska jag på inflyttningsfest hos två kompisar som e nyförlovade å nysambos. Mer om denna festen kommer troligen imorn.

Ha en fortsatt trevlig dag i detta härliga väder. =) // Miss Universum

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test