Förlossning

Om nåra veckor ska vi ha avstämning i tolkning, tema: förlossning!

Jag har alltid vart rädd för att föda barn, alltid! Folk kanske tror att jag hittar på de nu, men nej. För nåra år sen sa jag t.o.m. till min mamma att hon inte skulle få nåra barnbarn av mej, för jag vill inte föda.

Å igår fick vi kolla på förlossningsfilmer i skolan, för att förbereda oss till avstämningen.
Å nu känner jag mej ännu mer övertygad om att förlossning e nått jag klarar mej utan.
Det va äckliga närbilder på ryggmärgsbedövningar, sugklockor m.m. Alldeles för mycke närbilder...
Men jag blir riktigt imponerad av att kvinnor i alla tider har klarat denna process, denna smärta, för att föda barn.
Men, som dom sa på den gamla 80-talsfilmen, de e ju ett jobb som kvinnan ska utföra! (nu använde jag ironi)

Precis nyss pratade jag me min mamma om detta ämnet. Hon har fött fyra barn å hon har aldrig haft nåra komplikationer. Å när jag sa att man kan blöda upp till 10 veckor efter förlossning, så skrattade hon. Hon blödde bara nåra dar å känner ingen som har behövt blöda 10 veckor, så hon tyckte de lät väldigt överdrivet. Men som sagt, hon har ju haft tur me alla förlossningar, det varierar ju från person till person. (men de lugnade mej iaf)  Och sånt kan va genetiskt, så om jag nångång skulle få för mej att skaffa barn så kanske jag har ärvt mammas tur å klarar mej lindrigt..

Usch.. bara ryser när jag tänker på filmen..

// MIss Universum

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test