Snö!

De börjar bli ganska mycke snö i Örebro nu tycker jag. Jag har gjort en bra-och-dåligt-me-snö- lista.

Bra me snö!

De e fint och mysigt me snö till jul.
De blir mycke ljusare ute.
De blir mer vinterkyla, vilket e skönare än när de e halvkallt å regn.
De e kul att kasta snöbollar.

Dåligt me vintern!

Tyvärr håller den oftast inte i så länge så de blir slask, å de gillar jag inte!
De e halt å spårigt så de blir svårt att cykla.
Man måste skrapa bilen och cykeln.
Snö innebär att de e långt kvar till sommaren.

Ja, de blev ganska jämt. Jag tycker om själva snön, men jag tycker inte om vintern för den e så låååång. Jag har som sagt var inte så mycke problem me snön, men jag blir ändå lite lessen när den kommer för, som jag skrev, så betyder de att de e långt kvar till sommarn...

// Miss Universum


Kommentarer
Postat av: a

hihi skrapa cykeln är inte kul. Det gäller för övrigt att välja rätt spår när man cyklar....det som leder hemmåt och inte tvärtom....

2009-12-15 @ 19:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test