Prat om vädret

När man e hemma hos äldre människor så ska man ju alltid vara lite social å trevlig.
Ett ämne som aldrig slår fel e: vädret!
Ett säkert kort om de blir pinsam tystnad. De räcker att du nämner  ordet "kallt", "regn" eller "varnt" så å e dom på direkt å börjar diskutera. De känns väldigt typiskt svenskt att diskutera vädret svängningar.
Men å andra sidan e de inte konstigt, varför skulle man prata om vädret i typ Spanien där de e varmt å soligt varje dag?
Jaja, i vilket fall som helst så e de ett tips till er om ni inte har nått att säga. =)

Nu ska jag spela monopol me Tobbens syrra Jenny, hennes man, å Tobbens små tvillingsystrar Johanna å Marina (små å små, dom fyller 15 snart). Å min plan e självklart att ta hem hela spelet! De har jag faktiskt lyckats me en gång så helt omöjligt e de inte! =D

Imorn ska jag till Borås å skaffa ny mobil! ÄNTLIGEN!! Då behöver jag inte längre ta upp mobilen låååångsamt eftersom jag inte vill komma åt någon knapp å råka klicka. SÅ SKÖNT! =D

// Miss Universum

Kommentarer
Postat av: Ingela Gerebrant

Hej, Mia!

Kul med blogg, tycker jag. Jag har precis börjat, man lär sig!

Jag håller med om att vädret är nåt man ofta tar upp när man inte vet vad man ska säga, och det är trist att vi alltid måste prata om det förgjordade vädret! Det kan förstöra det mesta om det regnar eller blåser, men det gör det ju sällan...

Det måste vara jobbigt för de som bor i Grekland eller i Spanien, vad pratar de om egentligen!!!

2009-07-16 @ 16:53:08
URL: http://ingland.blogg.se/
Postat av: Ingela Gerebrant

Hej Mia!

Kul med blogg! Jag har inte haft min så länge, men man lär sig!

Jag håller med om att man prtar ofta om vädret och det kan vara bra att ta till, men att man alltid måste finna anledning att prata om det är trist. Visst är det så att ett väder kan förstöra det mesta om man inte är rätt klädd eller på rätt plats. Men de som bor i Spanien ellr Grekland, vad pratar de om egentligen...?

2009-07-16 @ 17:01:43
URL: http://marypinkmary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test