Tråkigt

Jag tycker de e tråkigt när man ställer upp jättemycke på jobbet, men ingen gör desamma tillbaka.
Nu överdriver jag när jag säger ingen, men de e så de känns.
Jag har jobbat över, jag har bytt me andra som har behövt vara lediga om jag har kunnat.

På lördag ska Tobbens syster ha 30-årsfest å de va tänkt att jag skulle, tillsammans me hans familj, vara me å hålla i festen, spexa, uppträda lite m.m.
Men självklart jobbar jag delad tur den dagen. I tre veckor  har jag försökt byta bort kvällen, dagsturen kan jag ta, men de e fem timmar på kvällen jag vill få bort.
De e helt okej om man inte kan, för att man har andra planer, jag tänker absolut inte begära att någon ska jobba om man e upptagen. Men sen finns de dom som kan, men inte vill.
Å jag förstår dom på ett sätt, e man ledig en lördagkväll så vill man väl inte behöva jobba.
Men om man ändå bara ska sitta hemma, å jag verkligen ber om de, varför kan man inte va schysst å ställa upp då?! Jag gör ju de, varför kan man inte få nått tillbaka?

// Miss Universum


Kommentarer
Postat av: carolina, på jobbet :)

yeck, det e verkligen trist att någon KAN men inte VILL, olojalt. hade gärna ställt upp men jag kan verkligen inte. :(

2009-07-28 @ 05:56:15
URL: http://banilorak.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, de vet jag å de e helt lugnt! =)

De va andra personer jag tänkte på, men jag ska inte vara bitter för de.. elle ja, en liten bitterstund till sen ska sluta. =P

2009-07-28 @ 17:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test