Att sova bredvid barn

Igår vaknade jag runt åtta-tiden, fast jag inte började förrän 14.
Anledningen till detta är att i söndagskväll kom två av mina syskonbarn hit, Ida å Carl, dom e morronpigga så som barn brukar vara. Så jag får vänta me min sovmorron till typ söndag. =)

I söndags sov Carl jämte mej, han sparkades å höll på hela natten, jag vaknade en gång av att han låg tvärs över hela sängen å tog upp all plats.
Igår natt sov både Ida å Carl jämte mej å då gjorde hon så med! Så jag vaknade av att båda låg tvärs över hela sängen å sparkade på mej med jämna mellanrum. Jag såg en liten tom plats på andra sidan sängen, båda hade på nått sätt hamnat nästan bara på min sida, så jag tog ett stort kliv över dom, la mej tillrätta å somnade om.
Båda var ganska förvånade på morronen över hur jag hade hamnat där. =)

Så kan det va att sova bredvid barn. =)

Imorn e de midsommarafton, då e de först mc-tur (om vädret tillåter) till Mösseberg som ligger nånstans.
Å på kvällen e de lek å dans hos Tobbens ena syster.

På lördag e de bröllop, å på söndag e de sov-time.

Så hela helgen e bokad! =D

// Miss Universum

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test