Fakta om mej

Hittade dom här frågorna på MarySaintMarys blogg, kopierade den å ändrade svaren. =)

1.  Hur gammal är du om fem år?
29!! Panik!
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Klassen.. å katterna me.
3. Hur lång är du?
169, 5 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Hm.. jag minns inte.. säkert nån disney-film
5. Vem ringde du senast?
Tobben
6. Vem ringde dig senast?
Tobben
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Dom har vart gifta i typ 25 år
9. När såg du senast din mamma?
8 maj
10. Vilken ögonfärg har du?
Blå
11. När vaknade du i dag?
Första gången runt sex-tiden, när Elsa tvättade mej i ansiktet å ville ut. Andra gången runt åtta.
12. Vilken är din favoritjulsång?
De va en svår fråga.. vet inte.
13. Vilken är din favoritplats?
Där de e varmt å soligt
14. Vilken plats föredrar du minst?
Där de e kallt å mörkt
15. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Oj, vet inte. I ett hus, me Tobben å katterna, nånstans i Sverige.
16. Vad skrämde dig om natten som barn?
Minns inte
17. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
När Johanna skjutsade mej på cykeln, hahaha, åhh de va roligt
18. Hur stor är din säng?
Det beror på eftersom jag har bäddsoffa. Sover jag själv är den 70 cm bred, sover jag me Tobben så viker jag ut soffan å TADAAA då blir den 140 cm. Värsta stora sängen. =)
19. Har du stationär eller bärbar dator?
Laptop, om jag får be. =P
20. Sover du med eller utan kläder på dig?
Om trosor räknas som kläder, så med.
21. Hur många kuddar har du i sängen?
Oftast en, ibland två
22. Vilka länder har du besökt?
Norge, Danmark, Polen
23. Vilka ställen har du bott på?
Jönköping 13 år, Ulricehamn 7 år, Örebro snart 4 år
25. Är du social?
Ja, de tror jag nog
26. Vilken är din favoritglass?
Jordgubb, daim å blåbär
27. Vilken är din favoritefterrätt?
Typ allt
28. Tycker du om kinamat?
Skitgott! Kinarestaurangen i Ulricehamn e godast!
29. Tycker du om kaffe?
Nej!! Men det luktar gott
30. Vad dricker du till frukost?
Inget. Äter fil å flingor
31. Sover du på någon särskild sida?
Oftast på vänster sida
32. Kan du spela poker?
Nope
33. Tycker du om att mysa/kela?
Självklart
34. Är du en beroende människa?
Konstig fråga.. de e ja säkert. Jag e beroende av min familj, vänner å allt sånt. Jag förstår inte frågan.
35. Känner du någon med samma födelsedag som din?
På högstadiet kände jag en =)
36. Vill du ha barn?
Vet inte.. får se. Jag har så många syskonbarn, jag lånar dom istället
37. Kan du några andra språk än svenska?
Ja, teckenspråk och engelska. Och nåra meningar på tyska å finska, så jag e väldigt språkintelligent
38. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej, men jag har stått väldigt nära en ambulans.
39. Föredrar du havet eller en bassäng?
Beror väl på om de e varmt eller kallt ute
40. Vad spenderar du helst pengar på?
Skor!
41. Äger du dyrbara smycken?
Nåra stycken
42. Vilka är dina favoritprogram på tv?
Desperate Housewifes, Christine, Seinfeld
43. Kan du rulla med tungan?
Ja, men bara åt ett håll
44. Vem är den roligaste människan du känner?
Hm, vet inte.. mamma e rätt rolig, Cissi å Tobben me.. å Björn Hellberg! (ja, vi känner varandra väldigt väl)
45. Sover du med gosedjur?
Om Elsa å Sivan räknas så, ja.
46. Vad har du för ringsignal?
Tingeling!
47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Nä, men mamma har sparat några.
48. Hund eller katt?
KATT!
49. Flirtar du mycket?
De tror jag inte
50. Kan du byta olja på bilen?
Har aldrig försökt, men de kan jag säkert
51. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nä, jag har haft tur. =)
52. Vilken var den senaste boken du läste?
Kejsaren av Portugalien, Selma Lagerlöf
53. Den bästa bok du läst?
En komikers uppväxt, Jonas Gardell
54. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej
55. Dansar du i bilen?
Alltid, speciellt om jag lyssnar på schlager
56. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Beror på hur man ser de, radio: mix megapol, radio/tv: the voice
57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Mina jobbtimmar på ett vikariepapper
58. När var du i kyrkan senast?
När vi hade röst- och talvård förra veckan.
59. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Oj.. de fanns ju inte så jättemånga.. hm.. Kerstin Lutter. Hahaha! Skojja bara, ni som vet vem hon e förstår mej. De va ett skämt, jag lovar. Seriöst nu, ehh.. vilka lärare hade jag egentligen? Jag kan räkna upp alla dåliga istället.
60. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Ett dygn, frös ihjäl

Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

Haha, du är den fjärde som kopierar den här av mig! Jag känner mig som en riktig trendsättare. Fast du har ju kopierat några svar också! :)



En komikers uppväxt är skitbra (annars är jag inte så förtjust i Jonas Gardells böcker, älskar honom som ståuppare dock). Antar att du har läst Ett ufo gör entré och Jenny också? Om inte, så gör det!

2009-05-20 @ 15:34:41
URL: http://www.metrobloggen.se/marysaintmary
Postat av: Anonym

Ja, jag får erkänna att några svar e snodda. Men bara dom som passade mej. =P



Japp, jag har läst plus att jag äger sju st Gardell-böcker, så ja, dom har jag läst. =)

2009-05-20 @ 16:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test