Kramp

"Kramp är en ofrivillig, plötslig muskelsammandragning, ofta smärtsam. Kramper uppkommer vanligen som reaktion på överansträngning och kan då härledas till brist på syre, vätska, eller salter i kroppen.

Kramp brukar gå över av sig själv efter ett par minuter, det man kan försöka göra själv för att den ska gå över är att försiktigt försöka töja ut muskeln. När krampen har släppt kan det vara en bra idé att låta muskeln vila."

Ja, detta va som hände mej inatt. Vaknade av att jag hade kramp i båda benen, jätteskönt. Jag skrek ganska högt, men Tobben (som kom hit igår kväll) vaknade inte ens.
Å fast jag har varit vaken i två timmar så har jag fortfarande ont i benen. Usch.

Dags att plugga.

// Miss Universum


Kommentarer
Postat av: miss K

Usch det där med kramp är inget kul. jag brukar få det i vaderna eller tårna och då får man nästan som träningsvärk efter. :/

2009-05-21 @ 18:20:47
URL: http://escapology.blogg.se/
Postat av: Ett år äldre torsken

STRETCHA!

2009-05-22 @ 01:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test