8 dar kvar

Nu e de endast åtta dar kvar på jobbet!! De e så skönt att de snart e över, men samtidigt betyder de att sommaren snart e över. De e andra augusti idag å hösten närmar sej.. tragiskt att sommaren alltid e så kort. Men de har vart en härlig sommar me mycke sol å värme så i år tänker jag inte klaga! =) Förutom att sommaren å jobbet tar slut, tar även min inkomst slut.. Ja, jobbet har ju redan sagt att dom kommer ringa in mej när de behövs folk (vilket e alltid) så helt fattig å sysslolös kommer jag inte att va, men jag e ändå arbetslös. Sitter här å väntar på mitt tolkjobb som aldrig kommer.. Men men..

Jag läste ett stycke ur boken Martina-koden, där hon skriver om sin skådiskarriär, vilket stämmer in rätt bra på min tolkkarriär.

"Eller vaddå rulla på? Ärligt talat är det väl mer som om en stor häst som har legat död i flera veckor plötsligt rör lite på ena örat. Och att det sen visar sig att det bara blåste lite på örat. Typ så mycket rullar det på med min skådiskarriär (läs tolkkarriär)!"

// Miss Universum

Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

Hahaha, exakt så känner jag med. (Om karriären.)

2010-08-02 @ 11:54:22
URL: http://marysaintmary.wordpress.com/
Postat av: Torsken

haha...ja det stämmer väl ganska bra =) men det var ju typiskt att dom kommer ringa in dig...annars hade jag å anna en plan att tore skulle söka jobb här så kan ni flytta upp för du kan lika gärna (eller faktiskt hellre) vara arbetslös här som där ;)

2010-08-02 @ 20:17:56
URL: http://torskelain.blogg.se/
Postat av: a

haha, jag älskar den där boken, och hennes andra. =) Bra torsken! Maria har redan sagt att hon är med på vår plan. Så sätt dig på tågen min vän.

2010-08-03 @ 20:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test