Sista kvällen

Ikväll jobbar jag kväll för sista gången enligt schemat. På freda e sista dagen jag jobbar å de känns skönt! Nu kan jag bestämma själv när jag vill jobba (när dom ringer alltså). Annars händer inte så mycke.. ingenting.. alla andra blir kallade på intervjuer å får frilansa men nicht ich.. Jag e så fruktansvärt kluven i vad jag vill göra! Ja, jag vill jobba som tolk såklart, men om de inte går nu så måste jag ha en plan B.. vad? Hur länge ska jag å tobben bo här innan vi kan å orkar flytta till en större lägenhet? Tänk om vi flyttar till nått större å då får jag jobb nån annanstans å då ska vi flytta igen..? Ska tobben behöva ge upp sitt band å studio för att flytta me mej? Jag längtar tillbaka till örebro, men de e skönt att va hemma igen faktiskt. Nära familjen å gamla vänner. Å samtidigt vill jag va i öret.. nä usch.. jättekluven.. många tankar.. först å främst får vi väl se var/om jag får jobb å sen utgå från de..

Förresten, en helt annan sak. Igår försökte jag baka tunnbröd. "De e sååå lätt" sa min mor. De va de inte alls! Degen va jättedegig å svår att kavla ut. Enligt receptet skulle man få ungefär sju tunnbröd. Jag fick knappt tre stycken jättetjocka! =( så "lätt" va de! Men dom va goa iaf, de går inte att rulla dom, men som sagt goa ändå. =)

Nu ska jag göra mej i ordning å sen dra till jobbet!

// Miss Universum

Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

Exakt sådär kände jag ända fram till i förrgår. Så det lossnar säkert för dig med snart! Det förtjänar du.

2010-08-11 @ 12:44:36
URL: http://marysaintmary.wordpress.com/
Postat av: a

Tjockbröd blev det hahahaha

2010-08-11 @ 21:18:32
Postat av: Torsken

förstår hur du känner...men det e klart det kommer lösa sig snart...det händer nog mer på hösten! puss på re

2010-08-12 @ 11:40:32
URL: http://torskelain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test