Man ska inte klaga..

Häromdan påpekade Tobbe på mej för att jag gör för lite mat, han blir inte mätt plus att de inte räcker till någon matlåda till honom. Jag e inte van vid att laga mycke mat å har inte tänkt på att öka portionerna, men jag la hans åsikt på minnet.
Så nästa dag när jag gjorde spagetti å köttfärssås, gjorde jag typ 15 portioner extra. Han kom hem från jobbet å blev så gla över all denna mat plus att de e hans favoritmat.  
Han öser på mat på en tallrik å ska gå ut till vardagsrummet å gör vadå? Tappar allting!



Japp, de e tacken de! Som tur va hade jag ju gjort så mycke mat så de räckte ju ändå till en ny portion å en extra matlåda. Jag asgarvade å sa att så går de när man klagar. Han fick väldigt dåligt samvete å bad om ursäkt för sitt klagomål häromdan å va helt förtvivlad över den tappade maten. Mmm, synden straffar sej själv som man brukar säga. =)

// Miss Universum


Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

Jag älskar den skadeglada tonen i det här inlägget :D



Jag är likadan som Tortellini på det sättet. Jag kan typ börja gråta om jag tappar en burk sylt i golvet för att det känns så jävla onödigt.

2010-06-18 @ 14:21:34
URL: http://marysaintmary.wordpress.com/
Postat av: Miss Universum

Hahaha, skadeglädje e ju den enda sanna glädjen. =P

2010-06-18 @ 18:32:05
Postat av: a

Va underbart! Men det är ju därför du har lagat lagom stora portioner förrut eller hur. För att folk inte ska Kasta bort maten du lagar=)

2010-06-21 @ 14:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test