Sovmorron!

Igårkväll var jag på tupperwareparty i Ulricehamn. När jag skulle åka hem va de hemskt snöoväder, de blåste, snöade, åskade å blixtrade å man såg ingenting! Jag körde så sakta så jag trodde att jag aldrig skulle komma hem igen, men de gjorde jag ju självklart, de tog bara lite längre tid. =) När jag satt i bilen undrade jag hur de skulle gå att jobba idag. Jag skulle tolka utomhus, inte kul i snöoväder! Men de jag va mest fundersam över var resan dit. Jag skulle långt ut på landet å de kändes inte kul att behöva köra i de vädret, bestämde mej att för att ringa min chef å fråga va han tycker om saken. Vart går gränsen liksom? Måste man alltid åka till sitt uppdrag no matter what eller när anser han att man får ställa in? Skulle precis ringa honom när jag, som ett mirakel, fick ett sms av min brukare att han avbokar mej! =) Så idag kunde jag gott sova vidare medans Tobbe gick till jobbet. Jag vaknade halv tio! Så länge har jag inte sovit på flera veckor! Det verkligen ösregnar ute, jag vet inte om de e halt eller inte, men de känns skönt att jag slapp vara ute iaf. Däremot tycker jag väldigt synd om Tobbe, pratade med honom för en stund sen å han va redan dyngsur! =(

Förutom en timmas uppdrag som jag har i eftermiddag i närheten av mitt hem, så e jag ledig å ska bara ta de lugnt för imorn blir det ingen tid för slappande. Jag å Tobbe ska vara barnvakt till hans systers tre barn! TRE barn! Jag har bara vart barnvakt åt två som mest innan. Tre.. ja, vi får se hur de går. Dom e 8, 6 å 1 år gamla, så min plan e att jag tar hand om ettåringen å softar lite me honom så får Tobbe ta dom andra vildingarna. =)

// Miss Universum

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test