Pengar är inte allt!

Nä, de e de verkligen inte. Pengar e viktigt, men inte allt.
Jag har fått erbjudande om ett uppdrag som kommer öka på lönen bra den här månaden, men som jag inte vet om jag klarar.
Jag har vägt fördelar mot nackdelar hela helgen..
Bra lön, en bra utmaning. MEN jag kommer ligga sömnlös hela natten å fundera på om jag verkligen kommer att klara det och det känns inte bra att tacka ja då.
Ibland har jag tackat ja till något nytt som jag ändå känner att jag kommer klara, jag kommer vara nervös å de kommer bli en utmaning, men de kommer gå bra.
Här känner jag bara.. nej.. både för min skull, brukarens å kollegans skull säger jag nog nej.. pengar e inte allt, man måste må bra oxå. Ja.. ja, de måste man!

Ja.. ibland e de inte lätt att va frilanstolk.. Än så länge har jag fått gott om jobb, så på den fronten e de inga problem.
Men de e inte så lätt när de gäller att förhandla fram bra avtal.. då e de bra me kollegor som man får stöd av och som man kan ringa till när man har funderingar! =)

Nä, nu ska jag släppa alla jobbtankar å slappa framför tv me en kopp te. Te e de bästa som finns när de gäller att slappa! =D

// Miss Universum


Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

Jag har varit med om det ett par gånger. Nu har jag bestämt mig att jag ska tacka nej när det gäller idrottssammanhang. Jag känner mig bara helt fel ute där! Men det är ju lite svårt när det man blir erbjuden 12 timmar på en storhelg...

2011-09-04 @ 21:09:28
URL: http://marysaintmary.wordpress.com
Postat av: Torsken

Det måste kännas bra i magen oxå !

Du kan få komma å jobba gratis den 26 oktober...då mår man bra i magen ;) å hjärtat! ^^

2011-09-06 @ 20:53:42
URL: http://torskelain.blogg.se/
Postat av: Linda

Det var ett klokt beslut av dig!! Det kunde sänkt dig så om det inte gått vägen. Vet du att det är du och jag senare i veckan?!

Ses då!

2011-09-06 @ 21:35:53
URL: http://ekeborg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test