Nyfikna?!

Jag antar att ni håller på att dö av nyfikenhet, vilken mobiltelefon skaffade jag??
Jo, de ska berätta! Först lite bakgrundshistoria.

Jag har en tendens att tappa saker väldigt ofta vilket min mobil har fått uppleva många gånger! Därför har knapparna inte alltid fungerat som den ska å mobilen har med jämna mellanrum hängt sej.
Men eftersom jag e så himlans smart så kom jag på att mitt 3-abonemang snart går ut å då kan jag förlänga de å få en ny mobil på köpet!!
Jag har suttit många timmar framför 3:s hemsida å kollat efter den perfekta mobilen.
Jag sorterade snabbt bort dom som va tråkiga, fula å svarta.
Sen sorterade jag bort alla touch-telefoner, inte riktigt min stil. Så teknisk vill jag inte va.
Sen var jag tvungen att kolla på priserna, jag vill ju inte behöva betala allt för mycket i månaden.
Efter ett tag hade jag några val å bestämde mej för att bege mej till Borås.

Så igår åkte jag å Tobben till 3-butiken i Borås. Vi gick in, tittade runt jättelänge, jag lider ju av beslutsångest å tyckte de va jättesvårt!
Vi pratade lite med en kille som jobbade där, sen gick vi till McDonalds (inte killen, bara jag å Tobben) å diskuterade abonemangsform å mobil. Till sist bestämde jag mej!!

Jag skaffade mej en Sony Ericson, vit/röd med slide-lucka eller va man nu säger. Å så har jag bytt till ett abonemang där man ringer gratis till hemtelefoner å mobilen kostade ingenting!! Asbra!
Ingen överteknisk eller överavancerad mobil, men den funkar bra för mej!
Tobben kom i all hast på att hans abonemang oxå hade gått ut, så han skaffade en likadan men mörkgrå/grön! Skitsnygg! Nu e de bara likadana träningsoveraller som ska införskaffas så e vårat förhållande fulländat. =P

Ja, där fick ni den historien. Om ni undrar så har jag jobbat idag å e aptrött- ni vet va som händer då, jag blir övertrött å bara tjötar på eller somnar. Å ja, ni märker ju i vilket läge jag e nu. =P

Nu ska jag äta chokla!!

// MIss Universum


Kommentarer
Postat av: Anna

Å låter fint=) Är också övertrött, fick ett sånt där tröttskrattanfall i skolan...när jobbet menar jag. Tycket så synd om mig när jag kom hem så jag bakade en kladdkaka...choklad är jättebra!

2009-07-20 @ 17:08:43
Postat av: Torsken

du e ju trög...du kan inte skriva ett helt inlägg om din nya mobil å sen inte skriva modell, bara att den e vit/vinröd med slide! det finns ju massor, å så borde du lägga ut en länk eller bild på den!!

2009-07-20 @ 19:09:53
Postat av: Miss Universum

Förlåt torsken, ska fixa detta så snart som möjligt. =)

2009-07-21 @ 01:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test