Slit å släp

Japp, de e va jag har gjort idag. Slitit å släpat. Gänget va hemma hos mej igår, skitkul. =) Jag kom i säng runt 1-halv 2, gick upp halv åtta idag å städade hela lägenheten och packade ner de allra sista!
Nu sitter jag  på tåget påväg till Borås för att vara där i helgen å andas ut. På sönda bär de av mot stockholm för fyra veckors praktik. Jag e lite nervös, men förväntansfull. =)
Men va e de för slit jag har gjort idag då? Jo, förutom att städa så skulle jag ta mej till tågstationen me min 100-kilos packning. Men Örebro har ändrat bussystemet så fantastiskt bra, så jag kommer ju bara halvvägs. Så då hade jag två alternativ, åka "min" buss, för att sen byta till en annan som kommer in på stationen bara nån minut innan mitt tåg kommer? Eller gå halva vägen, ta en buss som inte e "min" och komma tio minuter innan tåget? Ja, jag litar inte ett skit när de gäller bussar å att hålla tider så jag valde alternativ två. Jag å mina tre dödstunga väskor gick till svea-parken å åkte buss därifrån till resecentrum. Fyyyyy va tungt de va! Men så går de när man inte har bil å bussarna inte stämmer överens me mitt liv. Jag fick ju lite motion iaf. =)

Jag fick ett underbart mejl innan idag, som påminde mej om att ta vara på livet. Å att ta vara på mej. Jag blev så rörd, jag ska verkligen lyssna på de. =) tack min kära vän!

// Miss Universum

Kommentarer
Postat av: Julia

SV: Ja Skopunkten brukar ha skitmycket bra skor! Jag hittar alltid nått där, bra priser också :) Men jag har tittat både i Borås, Jönköping och Skövde på just Skopunkten och dom har inget till mig! Men kanske att Örebro är ett undantag! Jag vet knappt själv vad exakt det är jag vill ha, det vet jag när jag ser dom!

2010-04-29 @ 14:16:33
URL: http://minadunklarum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test