Hur man kan tillbringa sin lediga dag

Man kan antingen bara slöa, eller uträtta lite ärenden, tvätta, städa, umgås.. Eller så kan man skita i allt de å sitta på en akutmottagning hela dan. De e ju va man tycker e roligast. Låt mej berätta!

I flera dar har jag haft ont i magen så i onsdags tvingade Tobben mej att boka tid hos vårdcentralen. Sagt å gjort, fick tid redan nästa dag, alltså igår. Åkte dit runt 11-tiden å förklarade hur jag mådde å allt sånt där. Läkaren tog prover, klämde å kände på hela magen å kom fram till att jag kanske har en blindtarmsinflammation på gång. Han sa till mej att åka till akuten på en gång!
Åkte dit, väntade en halvtimma på en sköterska som tog nya prov på mej. Fick vänta en timma tills en läkare kom som även han klämde å kände lite på mej. Han förstod inte va de va för fel för jag hade inte sympton för inflammation å inte tillräckligt ont heller. Vi fick helt enkelt vänta på provsvaren. Efter en timma kom en sköterska som sa att läkaren e påväg. En å en halv timma senare kom läkaren tillbaka å sa att proven inte hade visat nånting. (Vid de här laget halvsov jag invirad i två filtar å frös halvt ihjäl. Va tvungen att förklara att jag e frusen av mej, inte sjuk.) Han klämde lite till på min mage å kunde inte begripa va de va för "fel" på mej. Han ville att jag skulle göra en gyn-undersökning för säkerhetsskull å ringde efter en gynekolog som skulle komma om en-två timmar. Sex timmar senare dök hon upp, gjorde de hon skulle å kom fram till att jag va helt frisk. Nu va klockan halv ett på natten, ingen visste va dom skulle göra me mej så jag fick åka hem.
Japp, de va den lediga dan! (Hann iaf läsa en å en halv bok.)

Idag har jag inte lika ont i magen längre. Känns ju lite lite grann, men inte alls som innan. Jag ska jobba hela helgen så jag hoppas att de inte blir värre. Här hinns inte me att va sjuk!

// Miss Universum

Kommentarer
Postat av: Torsken

stackare..krya på dig...

2010-08-01 @ 21:48:49
URL: http://torskelain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test