Översvämning

Japp, de e va jag fick i mitt kök. Låt mej ta de hela från början.

Ändå en jag kom hit har jag märkt att vattnet rinner ner långsamt i avloppet i köket, men de har alltid runnit ner till slut. Å varje dag har jag tänkt "Idag ska jag säga till att avloppet verkar vara igenproppat.", å lika fort har jag glömt de.
Idag diskade jag å som vanligt så rann inte vattnet ner på en gång. Jag tänkte "Imorn ska jag säga till." å gick därifrån. Efter en stund hörde jag att de lät som de rann vatten nånstans, jag gick till köket å där fick jag en chock! De rann vatten ut över diskbänken, ut över hela golvet!! Stod å titta på de nåra sekunder å tänkte "Vem ska jag ringa? Tobbe? Nä, va ska han göra?! " Sen vakna jag till å ringde till receptionen som fixade en rörmokare. När han kom in stirrade han å sa "OJ". Tittade på mej å frågade "Vad har du gjort?" Jag ville så gärna svara att jag har hällt vatten på golvet för nöjet skull, men de gjorde jag inte. Jag svarade lite tveksamt "Jaaa.. diskat, men de verkar som att vattnet aldrig rann ner utan ökade istället." Rörmokaren såg fortfarande lite chockad ut, sen sa han att han måste ringa på hjälp, å fixa städhjälp oxå. Han gick å kom tillbaka efter typ 5 minuter tillsammans me en städtant.
Hon kom in me ett jättestort leénde å sa, brytandes på typ kinesiska, "Städa, städa!" "Ja, i köket" svarar jag å pekar vart hon ska. Hon går in på toan. "Nä, i köket!" säger jag igen. "Jasså", svarar hon å går in i sovrummet, fortfarande lika gla. Här håller jag på å bryta ihop, men jag tar på mej tolkmasken å säger igen "Nä, i köket" å pekar lite tydligare. Hon går dit å typ skriker "Åååhhh, vatten vatten!" Hahaha, här va jag supernära att asgarva, men jag klarar mej.
Ja.. å nu sitter jag här i soffan. De stinker avlopp!! Jag tror de e tre rörmokare här nu, dom har upptäckt att köksavloppet e kopplat till toaavloppet så nu e dom där å grejjar oxå. Förresten, de stinker inte avlopp, de stinker bajs! En rörmokare fick t.o.m. kväljningar innan. Så äckligt e de!
Nu kom en av rörmokarna å berättade att dom ska ha en avfuktare kopplad mellan köket å toa hela natten. "De kan brumma lite grann." Brumma??? De dånar! Suck..

Ja.. så kul kan man ha de en söndagskväll. =)

// Miss Universum

Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

Hahaha, men en bra story blev det ju iallafall! Kunde du inte fått ett annat rum under tiden de fixar? Nåt borde du få som kompensation iallafall. Gratis mat eller nåt.

2010-05-09 @ 22:04:48
URL: http://marysaintmary.wordpress.com/
Postat av: Sandra

Håller med! DU borde kunna trycka på lite kompensation. Hotellgäster ska ha lyx inte bajs! (o skolan betalar nog en fin peng för att då ska få bo i lgh också, ring o snacka me helena)

2010-05-10 @ 08:35:52
URL: http://sandygurain.blogg.se/
Postat av: a

haha, det är iaf roligt att läsa om. Men satan va irriterad du lär ha blivit...inget man drömmer om som uppladdning inför nästa vecka...

2010-05-10 @ 17:03:20
Postat av: Miss Universum

hahaha, kul att jag kan roa er. =P jag hade kunnat få ett annat rum inatt, men då hade jag varit tvungen att ta me mej alla saker å de orkade jag inte. Jag ska tvinga dom att ge mej nått annat istället. =)

2010-05-10 @ 19:15:16
URL: http://marypinkmary.blogg.se/
Postat av: Julia

Hahahaha jag dör! Den där städtanten hade tagit knäcken på mig!! Att du kunde hålla dig är värt en stor eloge tycker jag! Tycker dock väldigt synd om dig för att du var tvungen att bo i ett bajsrum :( Hoppas allt har löst sig nu!

2010-05-11 @ 17:08:26
URL: http://minadunklarum.blogg.se/
Postat av: Julia

SV: Åh vilket bra tips! Det ska jag göra! Om hon i affären går med på att låta mig byta en gång till haha...

2010-05-11 @ 19:34:01
URL: http://minadunklarum.blogg.se/
Postat av: Torsken

HAHAHAHAHAAA!!! (folk på tåget tittar på mig!) :D jag har ändå hört historien innan! hahah..så kul! förresten, fick du städning dagen efter eller???

2010-05-12 @ 22:07:06
URL: http://torskelain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test