Utmaning!

Fick en utmaning av MarySaintMary som jag tänkte göra! =)

1. Vilken var den senaste boken du läste? Var den bra?
Jag har alltid nån bok på gång, just nu e de Mons Kallentofts "Midvinterblod". En spännande deckare! Jag brukar köra varannan deckare, varannan "rolig" bok så före denna läste jag en av Sophie Kinsella.

2. Vilken var den senaste filmen du såg? Var den bra?
Det var den senaste filmen om Sherlock Holmes, mycke bra å rolig!

3. Prenumererar du på någon tidning och i så fall vilken?
Jajjemen, "Mina nya skor" heter tidningen å ja, handlar om skor! =)

4. Vilken är din favoritlåt just nu? (Man kanske måste välja flera, det är ok.)
De här e en svår fråga, många me The Ark elle Green Day e ju favoriter, men om man ska svara nått annat för en gång skull så tror jag att får bli "We are young" me gruppen Fun. Å Lalehs senaste "Våren första dag".

5. Vilken kändis/fiktiv figur skulle du helst ligga med?
Lätt fråga, Johnny Depp!!

6. Vad tror du att du gör om 5 år?
Jag tror att jag bor i mitt hus, jobbar som tolk, har skaffat mej en hund å en unge. Troligen fler katter oxå. =)

7. Om du fick drömma, vad skulle du göra om 5 år?
Samma som ovanför, fast me lite mer pengar så jag hade kunnat jobba mindre å resa runt i världen mer.

8. Vad är det första du gör på internet varje dag?
Kollar min mejl! Det gör jag varje dag! Efter de kollar jag Facebook, Aftonbladet å bloggar, men de e inte ett måste varje dag.

9. Vilka dåliga vanor har du som du skulle vilja bli av med?
Att vara så lat! Jag klagar på att jag inte tränar, men jag orkar inte göra nått åt de! Å så skulle jag vilja äta å dricka mindre socker, typ godis å läsk.

10. Berätta om något du är stolt över!
Jag e otroligt stolt över att jag har klarat en femårig utbildning! Om man kände mej på gymnasiet hade man aaaldrig trott att jag nånsin skulle klara nån typ av skolgång igen, men de gjorde jag! =)

11. Vad skulle du rädda först om det började brinna hemma hos dig (bortsett från andra människor och djur)?
Min dator och mina fotoalbum, tror jag. Foton kan man aldrig få tillbaka igen. Jag har många kort på datorn så därför skulle jag rädda den. Men de kort som finns i fotoalbumen framkallades för många år sen innan digitalkameran fanns å finns inte sparade på datorn.


Ja, de va alla frågor! Hoppas ni har haft en härlig läsning! =P eftersom jag inte läser så många bloggar, å dom jag läser redan har gjort denna utmaningen, tänker jag inte göra en ny å skicka vidare. Som ni läste ovanför, jag e en lat person! =)

// Miss Universum

Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

Haha, skotidning. We are young tycker jag också om, gillar även Some Nights (andra låten på samma skiva).

2012-05-08 @ 13:06:45
URL: http://marysaintmary.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test