Lite grinig

Idag e jag lite grinig känner jag.. vet inte riktigt varför. Imorse va jag gla, men de försvann på jobbet...
Ahh, nu kom jag på de, de e jobbets fel. De e där mitt goda humör försvinner.
Jag antar att de e för att idag jobbade jag min näst sista dag, å jag bara längtar tills imorn då de slutar helt!
Jag har trivts jättebra å kollegorna e jättebra, men de e skönt att de inte e mer än en sommar för nu märker jag att jag blir irriterad å stör mej på små kommentarer som egentligen inte e så farliga.
De e lite konstigt faktiskt.. jag har trivts å tyckt de har vart ganska kul, men ändå e de så skönt när de e över.

Ska bli så skönt me ledighet nu, de har jag verkligen gjort mej förtjänt av!

En helt annan sak.. nu e hösten påväg.. i helgen har de vart jättefint väder, underbart, men jag ser att löven håller på att gulna å vissa träd har ju t.o.m. börjar tappa bladen.
Usch.. visst, hösten kan va mysig ibland, de säger jag inte nått annat om, men sen då?
Sen kommer vintern, kyla, mörker, slask, allt jobbigt. Jag har så svårt me mörker.. blir faktiskt deppig.. folk tror att jag överdriver å bara vill ha uppmärksamhet, men jag tycker faktiskt på riktigt att vintern e jättejobbig.
Detta me mörker har jag svårt att klara av.. jag tänder alla lampor, ibland även toalampan å så får dörren stå öppen, för att de ska bli ljusare. Å jag har tofflor å filtar på mej hela dagarna för att inte helt frysa ihjäl.
Varje år undrar jag "hur ska jag klara vintern denna gången?" å de undrar jag nu me...

// Miss Universum

Kommentarer
Postat av: MarySaintMary

I feel you sister! Mörkret och vintern känns oöverkomlig när man kommer in i september och inser att man har ett halvår av det framför sig. Jag undrar varje vår hur jag har orkat...

2009-08-10 @ 18:46:03
URL: http://marysaintmary.wordpress.com
Postat av: Carolina

håller helt med dig! avskyr verkligen hösten o vintern, det e så tungt o deppigt hela de månaderna. o det värsta av allt e ju att det aldrig tar slut när det väl börjat... vill ha sommar o sol året runt!

2009-08-10 @ 20:59:54
Postat av: Torsken

det e då man drar utomlands :P du får åka på jullovet :)

2009-08-11 @ 14:35:42
Postat av: Bonden

Ah, visst torsk. du som alltid drar på höstkanten ;)

2009-08-13 @ 17:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test