Bensinstopp

Här sitter jag, mor å far å min lillebror å tittar ut över Vättern. Vi har en underbar picknick just nu!

NOT!!

Klockan e 01.03 å jag börjar jobba om sex timmar, men fick bensinstopp vid Gränna, mitt på E4:an. Bensinmätaren hade gått sönder, upptäckte vi, så vi hade total soppatorska.
Jag, brorsan å pappa fick knuffa på till närmaste bensinmack, som tur i oturen fanns ca 1 km bort.
När vi kommer fram så e BÅDE kortautomaten å sedelautomen sönder, vilket betyder att vi inte kan tanka!
Men va inte oroliga, jag har lämnat en arg lapp som dom kan läsa om nåra timmar när dom börjar jobba!

Vi ringde å väckte min syrras man, som bor några mil bort, som får bemödra sig mitt inatten för att komma hit å rädda oss. Så nu sitter vi här å väntar. =)

Dagen i Sthlm har i övrigt varit mycke bra, soligt väder, varmt å bra stämning. Shoppade bara ett läderarmband, men jag e nöjd ändå. =)

Ja, nu e de bara försöka att sova så jag orkar gå upp kl. 6. Om jag ens går å lägger mej, vill säga.

// MIss Universum

Kommentarer
Postat av: ingela gerebrant

Låter fantastiskt! Själv satt jag på akuten tillsammans med Fanny. Vi var där från kl. 24.00 - ca 03.00 med morfar som ramlat och fått en höftledsfraktur. Efter detta äventyr fick vi åka hem och "lägga" mormor, som vägrat lägga sig när hemtjänsten var där. Men det gjorde vi ju lite "smidigt" med turnern, efter hennes önskemål. Man kan säga att vi är lite småtrötta idag. Hoppas du har orkat med din dag!Vi hörs! Ingela

2009-07-21 @ 11:41:01
Postat av: MarySaintMary

Jag vill veta vad du skrev på lappen!

2009-07-21 @ 12:35:34
URL: http://marysaintmary.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test