Så här kan en freda se ut!

Ja, här sitter man en fredakväll å kollar på tv. "Åhh, va skönt med helg," kanske man skulle tänka om det va en vanlig helg. Men jag har ju skola imorn me! Bara öppet hus iåfs, men ändå. Så istället får jag sitta å tänka, åh.. ehh.. freda.. hurra.. (ironi använder jag mej av nu, jag anser att man får det på fritiden). 

Jaja, nu ska ja ta min dag i korthet.
Först va jag i skolan, rfsl va där, det var kul. Sen så åkte jag hemma å åt pommes med korv, sen bakade jag tills imorn, se städade jag noggrant, eftersom mor & far & lillebror kommer imorn.
Sen la jag i en maskin tvätt, sen hämta jag tvätten å la i en ny tvätt. Sen diska jag, sen hämta jag tvätten. Ja, så här höll de ju på ett tag.
Å sen åkte jag till ica, kom hem å blev arg för att jag hade glömt massa saker.
Sen satte jag mej här. Å här e jag fortfarande.
Så kan en vanlig dag se ut!

Jag kom å tänka på innan idag, att katter är ganska roliga ibland. När jag vill gosa med dom, då har inte dom lust. Men när jag inte har tid, vill dom gosa. Som innan idag, då satte jag mej ner fem minuter mellan städning och tvättning, å ville elsa gosa. Egentligen hann jag inte, men hon spann så högt att hon övertalade mej. =)



Här ligger hon nöjt i mitt knä.




Närbild



Ja, här e bevisen varför mina kläder alltid har ett lager katthår.


Nä, nu ska jag gå å öva på rollspelet tills imorn.

Ha´re gött! // Miss Universum

Kommentarer
Postat av: miss K

Jag är tveksam till om ironi verkligen är tillåtet på fritiden ändå. Detta får vi nog ha klassråd om :)

2009-03-14 @ 16:36:06
URL: http://escapology.bogg.se
Postat av: MarySaintMary

Gud vad mysigt med katt, är så himla avundsjuk! Jättefin den med en massa olika färger! (den andra också såklart)

2009-03-14 @ 22:48:36
URL: http://www.metrobloggen.se/marysaintmary

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test