Ner i diket!

Åkte hemifrån kl 6 imorse till ett uppdrag. De snöade som aldrig förr å de va kolsvart ute. När jag va halvägs kommen fick jag sladd, snurrade runt å landade i diket på andra sidan vägen. Tack å lov att de inte kom nån mötande bil, för då hade de smält! Fy, de va de äckligaste jag har varit me om, att bara tappa kontrollen så där.
Men jag mår bra! Har lite ont i nacken, men läkaren sa att de inte va nån fara. Bilen fick bärgas till närmaste verkstad å brukaren blev tyvärr utan tolk. Men jag e gla att de gick så bra som de gjorde!

De e hemskt att se va få de e som stannar när de har hänt en olycka. Jag tror ca tjugo bilar, en traktor å två lastbilar (som hade kunnat dra upp mej) åkte förbi mej innan nån stannade. Efter en stund va de två bilar som frågade hur jag mådde å sedan åkte vidare. Men den tredje bilen stannade kvar tills bärgaren kom, fast han inte behövde. Han ville va säker på att allt gick bra. Jag e så tacksam över de, jag va ju trots allt lite chockad så jag fick sitta i hans bil å värma mej å bara prata allmänt till bärgaren kom. Tänk att de finns människor som bryr sej! Så tänk på de, ser ni en bil i diket, kolla läget, även om du tror att han har fått hjälp, kolla läget ändå!

Nu ska jag sova lite.. e aptrött. Härlig start på veckan! Ska nog stanna inne ett par dar nu.

// Miss Universum

Kommentarer
Postat av: Mickis

Usch, vad hemskt!!! Hoppas att du mår bra och att det inte blir värre med nacken...Ps..om du har varit inne på min blogg idag..så tror att du var min 6000:e besökare=) ds. Kram

2010-11-22 @ 17:30:39
URL: http://scrappgrynet.blogspot.com
Postat av: K

FY vad otäckt! Usch om det hade kommit en mötande bil eller om det stått ett träd där eller nått.Jag fick en liten sladd när jag åkte hem idag, men lyckades häva den och blev bara skakis. Tur att det ändå gick bra och hoppas att det inte blir nånting med din nacke :)

2010-11-22 @ 18:56:30
URL: http://escapology.blogg.se/
Postat av: MarySaintMary

Tur, verkligen. Måste varit asläskigt! Ta hand om dig nu. Och kör lite bil så du inte får fobi :)

2010-11-22 @ 19:44:23
URL: http://marysaintmary.wordpress.com/
Postat av: a

Nä, skit i å köra bil! Det är ju det jag säger...man ska inte köra bil! Å det där med alla skitfolk...ja jag blir imponerad vaje gång nåt händer, hur ego folk är. Men man ska ju inte dömma. Det hade kanske bråttom till jobbet, å det går ju före allt....kram på dej

2010-11-22 @ 19:56:48
Postat av: ida

fy vad otäckt! skönt att det gick så bra ändå! hoppas du inte blir rädd för att köra bara! upp i sadeln igen är enda sättet tyvärr.. kram

2010-11-23 @ 09:43:02
URL: http://halsorummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test