En lista!

Som ni alla vet så har jag å Tobbe gått å köpt oss ett hus som vi blir ägare till 1 juni. Å nu när våren börjar närma sej så längtar jag så jag dööör efter att få flytta in! Känner mej kvävd i lägenheten, speciellt när solen skiner, jag vill bara ut, ut i min egna trädgård! Jag har kommit på den briljanta idén att göra en jämförelselista me vad som e bra å dåligt me lägenhet/hus å se vilket som vinner. Sen om de stämmer i verkligeheten återstår ju att se. =)

Lägenhet!
Bra att..

.. om något går sönder e de bara att ringa hyresvärden så fixar han de. Smidigt å bekvämt! 
.. ha gångavstånd till de mesta. Centrum, matbutiker, gymmet, tåg-och busstationen, sjukhuset, Tolkexpeditionen etc.
.. ha folk omkring sej, känns tryggt på nått sätt.

Dålig att..

.. behöva dela tvättstuga me andra! Jag hatar att inte kunna tvätta när jag vill å att behöva städa upp efter andra.
.. inte kunna ha öppet balkongdörren eller ett fönster nu när de börjar bli varmt, utan att konstant höra trafikljud. Nått så fruktansvärt irriterande!
.. träffa på min irriterande granne i tid å otid, som alltid ska klaga på sina onda ben!
.. jag äger ingenting, får inte göra nått inne i lägenheten.

Hus!
Bra att..

.. jag äger allt! Jag får göra precis vad jag vill me huset å trädgården. Vi får lägga nån tusenlapp mer i utgifter, men då äger vi ett helt hus!
.. jag får tvätta när jag vill!
.. jag kan ligga naken å sola i trädgården om jag vill. Ja, vi har ju grannar så visst.. nån kan ju se mej, men ni fattar min poäng.
.. katterna kan gå upptäcksfärd varje dag utan att behöva va rädd för trafiken, dom kommer att ha hur mycke som helst att lukta på.

Dåligt att..

.. om nått går sönder t.ex. en spis måste vi köpa en ny själva.
.. de e inte så bra mobilmottagning inne i huset så vi får skaffa hemtelefon.

Japp, de va allt jag kom nu! Å som ni ser så e de bra mycke bättre att bo i hus. =P jag lovar att återkomma när jag har bott där ett tag å se om detta stämmer överens me verkligheten! =)

// Miss Universum


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test