Mycke på gång!

Oj oj oj, nu e de mycke på gång! Bröllop OCH husköp! =)
I torsdags var vi hos banken å skrev på en väldans massa papper så nu e husköpet i princip klart! 1 juni blir vi alltså husägare!! Känns helt sjukt, overkligt men oj så roligt! =D

Dessutom börjar bröllopsplanerna verkligen rulla på nu. Jag har hittat en klänning!! *hoppar av glädje* Trodde aldrig jag skulle göra de! Å nu ska ni få höra historian om hur de gick till. =)
Jag, min mor å Cissi åkte till Jönköping för att leta klänning i fredags. Jag fick hjälp av en jättetrevlig expedit som verkligen kämpade för att hitta den perfekta klänningen. Detta var den fjärde butiken jag besökte och jag ville verkligen inte åka hem tomhänt en gång till. I början va jag på gott humör å provade klänning efter klänningen me tålamodet i behåll. Men när jag hade provat ca 10 klänningar å bara hittade fel på alla så började jag tappa hoppet. Jag sa till mamma, när inte expiditen hörde, att de e bättre vi åker hem, de här kommer skita sej ändå. Expediten märkte att jag sjönk ihop mer å mer, tittade på mej me medlidande å sa:
"Du ser ut att förlora hoppet, gör inte de!"
Å vips så plockade hon fram den bästa klänningen av dom alla! Jag hade en ledsen min när jag tog på mej den i provrummet, suckade å gick ut fram till spegel.. tittade upp och.. bara log! Värsta log, började nästan lipa! Den satt som smäck å va sååå fin! Mamma å Cissi va helt lyriska! Expediten va nog nöjdast av oss alla, så som hon hade slitit, haha. =P Jag slog till på en gång, ingen tvekan! Å nu känner jag mej så nöjd! =D

// Miss Universum

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test