Undrar..

.. när man får sova en hel natt igen?
På måndag blir Adam 6 månader. Då e de alltså exakt 6 månader sen jag sov en hel natt. Som längst har jag sovit 5 timmar, de har hänt några gånger. Annars brukar de va typ tre timmar åt gången. Många säger att barn sover längre på ersättning, men jag har valt att amma så jag får väl skylla mej själv. =P dom första månaderna åt han med en-två timmars mellanrum dygnet runt! Nu kan jag inte förstå hur jag orkade. Men när man e inne i de har man inget val.

Men jag ska inte klaga! Adam har för de mesta varit lätt att söva å de e inte många nätter han har krånglat! Så jag ska va tacksam. =) men jag kan ändå inte låta bli att va trött å längta efter en hel natt sömn. ;)

// Miss Universum

Kommentarer
Postat av: Torski

Det där är för mig ofattbart och en av de farhågor jag har inför att ev bli mamma nångång...vet ju hur jag blir om jag inte får sömn...hur tusan ska man kunna ta hand om ett barn då?! Man har kanske inte så mkt val ;) när han vuxit upp och flyttat hemifrån får du sova ;-D hehe :-*

2014-05-09 @ 22:09:43
Postat av: anna

Ja det är jäkligt tungt, när man redan är trött och vet att man inte får sova ut nästa natt, eller nästa. Men det går! Anpassa dagstempot efter vilken typ av natt det varit. Och som allt annat, det blir bättre (eller man vänjer sig....) Jag upplevde stor förändring på mycket kring 1 år....men det var kanske ingen tröst. Ett annat tips är att ringa en vän och gråta ut ;) Kram

2014-05-13 @ 12:19:54
Postat av: a

Å du, du får inte "skylla dig själv"! Det är sällan det är någons "fel". De sover längre när de är mogna för det, så tror jag. Ersättningen fick inte plutten här hemma att sova en enda minut längre, för den delen :)

2014-05-13 @ 12:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test